Nytt kontor

Under januari har vi också flyttat kontoret på jobbet. Beslutet att hyra ett nytt kontor gick väldigt fort och det var tack vare att vi skulle ha en kontakt till frysbilen uppsatt.
När hyresvärden var och kikade angående det och vi talade om vårt behov av ytterligare utrymmen för t ex emballage så tipsade han om att lokaler mitt över gården var lediga.
Så var vi där och tittade, hm, mer kostnader men samtidigt en positiv utveckling av företaget. Dessutom fanns det redan framdraget el till frysbilen där, det behövdes bara ett hål ut genom väggen så var det klart. Vi kikade alltså på lokalen på onsdagen vecka 2 och på måndagen bestämde jag mig och på torsdagen vecka 3 var allt flyttat… snabba ryck ibland.

Jag vet, jag har alltid klagat över frysutrymmet, men det känns som om detta var väldigt passande också. Dagen efter vi flyttat det sista kom nämligen ytterligare emballage som vi behövde platsen till. Innan vi beställt emballage och för den delen mjölpallar, har vi behövt tänka på platsen, så detta underlättar jobbet lite också.

Hur som helst, idag har jag haft en lugn dag hemma. Igår var ju jobbdag med café och butiksöppet.
Nu ska jag fixa till en annons till Bulletinen, Celiakiförbundets tidning, som vi alltid annonserat i. Där ska jag berätta om samarbetet vi har med Celiakiföreningen i Örebro län. Representanter finns på plats hos oss de udda lördagar vi har öppet. Jag vet att behovet att prata om gluten/laktosintolerans är stort och jag känner att det är bättre att föreningen och kunderna  tar det med varandra 🙂

Imorgon börjar en ny vecka med nya utmaningar, ha det gott alla!!

Det här inlägget postades i Allmänt, Glutenfritt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *