Ja inte är det lättare att jobba på när man inte får några besked om ersättning. En ursäkt från leverantören och någon sorts besked om ersättning skulle ju göra känslan något bättre.
Hur värderar man sen hur företagets rykte skadats av sådant här? Fel kan hända hos alla, men när vi nu inte gjort fel så kommer kunder att undra ändå. Som t ex varför det inte går att köpa våra produkter i butiken som glutenintolerant när man vet att det är mjölkproteinet det är fel på. Ja, det är en motiverad fråga, produkterna är ju helt ok för den som är glutenintolerant. Men, eftersom märkningen är felaktig får den inte ligga i en butiksfrys eftersom den tyvärr kan skada vissa konsumenter.
Igår kväll tog vi ”timeout” på jobbet och spelade äventyrsgolf på Gustavsviks äventyrsgolf. Så åt vi pizza och glass i det fina vädret. Vi beställde pizza från en av våra egna kunder så att vi tre som är glutenintoleranta också fick köpepizza. Gott gott! Tack Värmlandspizza för det!
Vi satt ute i sköna solen och hade trevligt och kopplade bort jobbproblemen för en stund. Det är roligt att göra något annat tillsammans ibland.
Dags att ta tag i dagens uppgifter nu då.
Ha det gott alla!